کاخ سفید: نتانیاهو با بازگشایی گذرگاه کرم ابوسالم موافقت کرد حمله موشکی مقاومت اسلامی عراق به «عسقلان» رسانه عبری: تهاجم به رفح در کابینه اسرائیل تصویب شد فرانسه اعزام سرباز به اوکراین را تکذیب کرد روسیه انگلیس را تهدید کرد | هشدار مسکو: مواضع نظامی انگلیس را هدف قرار می‌دهیم بارزانی: اجازه نمی‌دهیم از اقلیم کردستان به امنیت ایران لطمه بزند تماس تلفنی ۳۰دقیقه ای بایدن و نتانیاهو درباره رفح ترامپ در دادگاه آمریکایی باز هم جریمه شد کارشناسان سازمان ملل: برخی از قربانیان در غزه، شکنجه و زنده دفن شده‌اند جزئیات دیدار رئیس حشدالشعبی با بشار اسد توضیح شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب درباره فهرست دور دوم انتخابات مصر سطح آماده‌باش را در شمال سینا افزایش می‌دهد گروسی با امیرعبداللهیان در تهران دیدار کرد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نیچروان بارزانی با رهبر انقلاب دیدار کرد مصر: گذرگاه رفح برای تردد مسافران بسته نشده است دفتر اطلاع‌رسانی فلسطین از قصد دشمن برای حمله به رفح خبر داد فرانسه با حمله به رفح مخالفت کرد اسلامی: اراده رسیدن به تولید ۲۰هزار مگاوات برق اتمی تا سال ۱۴۲۰ را داریم سردار ایزدی: پدافند غیرعامل در مسیر رو به رشدی قرار گرفته است
سرخط خبرها

سفر هیئت فنی عربستان به مشهدمقدس+ جزئیات

  • کد خبر: ۱۵۸۸۰۶
  • ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳
سفر هیئت فنی عربستان به مشهدمقدس+ جزئیات
هیئت فنی عربستان سعودی در ادامه سفر به ایران برای بازدید از سرکنسولگری عربستان در مشهد مقدس وارد این شهر شد.

به گزارش شهرآرانیوز، هیئت فنی عربستان‌سعودی در ادامه سفر به جمهوری اسلامی ایران روز جمعه (۲۵ فروردین ۱۴۰۲) برای بازدید از سرکنسولگری عربستان در مشهدمقدس و بررسی نحوه بازگشایی آن به مشهد سفر کرد و در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مورد اسقبال محمد بهشتی‌منفرد، رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان‌رضوی قرار گرفت.

بهشتی‌منفرد ضمن خوش‌آمد گویی به هیئت عربستان‌سعودی ابراز امیدواری کرد، با فعال‌شدن نمایندگی‌های سیاسی دو کشور روابط این دو کشور مهم و مسلمان در منطقه گسترش یابد و اتباع دو کشور ایران و عربستان بتوانند، چون گذشته به جمهوری اسلامی ایران و عربستان سفر کنند.

در این دیدار "ناصر بن عوض آل غنوم"، رئیس هیئت سعودی از استقبال گرم مسئولان وزارت خارجه ایران و تسهیل روند سفر هیات عربستان به ایران تقدیر و تشکر کرد.  

وی اظهار امیدواری کرد احیای روابط میان دو کشور بزرگ مسلمان در منطقه موجبات خیر و برکت و افزایش همکاری‌ها میان کشور‌های منطقه شود.  

به گزارش شهرآرانیوز، هیئت عربستان‌سعودی در هفته گذشته از سفارت و اماکن دیپلماتیک خود بازدید و متقابلاً هیئت فنی جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد مقدمات بازگشایی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض، کنسولگری کشورمان در جده و دفتر نمایندگی کشورمان نزد سازمان کنفرانس اسلامی به عربستان سعودی سفر کرد.

براساس این گزارش؛ حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان و فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان ۱۷ فروردین ماه بود که در پکن با یکدیگر ملاقات کردند. بعد از نشست دوجانبه و گفتگو با یکدیگر در پکن، بیانیه مشترکی را نیز به امضا رساندند. طبق این بیانیه، دو طرف توافق کردند نمایندگی‌های دو کشور طی زمان مورد توافق، بازگشایی شود و اقدامات لازم را برای گشایش سفارت­خانه­‌های دو کشور در ریاض و تهران و  سرکنسولگری­‌های این دو کشور در جده و مشهد صورت دهند.

دو طرف توافق کردند هماهنگی‌های لازم را میان هیئت‌های فنی برای بررسی راه‌های گسترش همکاری میان دو کشور از جمله از سرگیری پرواز‌ها و سفر‌های متقابل هیئت‌های رسمی و بخش خصوصی، تسهیل اعطای روادید برای شهروندان دو کشور از جمله روادید عمره، ادامه دهند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->